1- ازکیا، مصطفی و حسین ایمانی جاجرمی 1390. روشهای کاربردی تحقیق، کاربرد نظریه بنیانی، کیهان.
2- استراس، آنسلم و جولیت کوربین 1390. اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی، رویهها و شیوهها، ترجمهی بیوک محمدی، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
3- اسملسر، نیل. جی. 1376، "جامعهشناسی اقتصادی"، ترجمهی محسن کلاهچی، ویرایش و مقدمه علیرضا قلی، کویر.
4- ببی، ارل 1390. روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمهی رضا فاضل، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیقات علوم انسانی.
5- فرنهام، آدریان و مایکل آرگایل 1384. روانشناسی پول، ترجمه شهلا یاسائی، تهران، جوانه رشد.
6- کرسول، جان 1391. پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد (روایتپژوهی، پدیدارشناسی، نظریه دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعهموردی)، ترجمهی حسن داناییفرد و حسین کاظمی، تهران، صفّار- اشراقی.
7- محمدپور، احمد 1389. ضدروش: منطق و طرح در روششناسی کیفی، تهران، جامعهشناسان.
8- حسینیان، سیمین، ابوالفضل کرمی، و محمد امینی. «بررسی مقایسهای عوامل موثر بر ساختار قدرت در بین خانوادههای زنان شاغل و غیر شاغل» اندیشههای راهبردی، زن و خانواده، 1391.
9- رضایی آهوانویی، زهرا. « نقش زن در اقتصاد خانواده»، طهورا، ش 9، (تابستان 1390).
10- لهسائی زاده، عبدالعلی و افسانه امیدی. «بررسی جایگاه زنان در اقتصاد غیررسمی»، زن در توسعه و سیاست، ش 2، (زمستان 1380).
11- وبر، ماکس 1376. اقتصاد و جامعه، ترجمهی دکتر عباس منوچهری، دکتر مهرداد ترابی نژاد، دکتر مصطفی عماد زاده، تهران، مولی.
12- Akhter, Ali, D.K Batra, N. Ravichandran, Mustafa, Zuhaib & Rehman,Shoiab Ur. “Consumer socialization of Children: A Conceptual Framwork”, International of Scientific and Research Publications, Vol 2, Is 1, January 2012.
13- Bashir, Taqadus; Ali Hassan, Shahzad Nasir, Arslan Baber & Waqas Shahid, Waqas. “Gender Differences in Saving Behavior and its Determinants” (Evidence from Punjab, Pakistan), IOSR Journal of Business and Management 9(6), (2013).
14- Dittmar, Helga, Susanne Friese, Jane Beattie. “Gender Identity and Material Symbols: Objects and Decision Considerations in Impulse Purchases”, Jornal Of Economic Psychology (SEPTEMBER 1995).
15- Duh, H., M. Struwig, E. Mazibuko, 2011. A Framework To Investigate Money Attitudes and Materialist, Acta Commercii.
16- Durvasula, Srinivas & Lysonski Steven Mone, “Money, Money – How do AttitudesToward Money Impact Vanity and Materialism? –the Case of Young Chinese Consumers”, Journal of onsumer Marketing, Vol. 27, No. 2, (2010).
17- Lee, Euehun, Anil Mathur, Choong Kwai Fatt, George P Moschis “The timing and context of consumer decisions Insights from the life course paradigm”,
Marketting Letters, Vol 23,
Is 3, (2012).
18- Harrah, Jacklyn &, Monroe Friedman “Economic Socialization in children in a Midwestern American community”, journal ofEconomic psychology 11, (1990).
19- Kirchler, Erich & Doris Ppraher , “Austrian Childern's Economic Socialization: age differences”, journal of economic psychology 11, (1990).
20- Leiser, David & Guje Sevon, Daphna Levy, “Childeren's Economic Socialization: Summarizing the Cross-Cultural Comparison of Ten Countries”, Jornal of Economic psychology 11, (1990).
21- Mortimer, Jeylan T, Katherine Dennehy, Chaimun Lee & Michael D.Finch, (1994). parenting and family processes, Economic socialization in the American family, the prevalence, Distribution, and consequences of allowance arrangements, JSTOR Terms and Conditions, family relations.
22- Moschis,George P., Peter Hosie & Prakash Vel, “ffects of family structure and socialization onmaterialism: a life ourse study in Malaysia”, Journal of Business and Behavioral Sciences, 1(1), (2009).
23- Rindfleisch, Aric, James E. Burroughs, & Frank Denton. “Family Structure, Materialism, and Compulsive Consumption”, Journal of Consumer Research; 23(4), (1997).
24- Roland-levy, Christine. “Economic Socialization: Basis For International Comparisons”,
Journal of Economic psychology 11, (1990).
25- Sereetrakul, Wilailuk; Siriwan Wongveeravuti & Tanakorn Likitapiwat, “Gender differences in saving and spending behaviours of Thai students”, Research in Education; 90(-1), (2013).