نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد
2 کارشناس ارشد جامعه شناسی
چکیده
کلیدواژهها
× اسماعیلی، رضا و حمید فهامی. «رابطه مصرف کالاهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی شهروندان در شهر اصفهان»، مطالعات جامعه شناختی شهری، سال دوم، ش5، (زمستان، 1391).
× الیاسی، مجید، فاطمه پرده دار، سوده ترشیزی، غلامرضا خوش فر و مجید دنکو. «بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان»، جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال دوم، ش2 (پاییز و زمستان 1390).
× اینگلهارت، رونالد 1382. تحولات فرهنگی در جوامع صنعتی، ترجمهی مریم وتر، تهران، کویر.
× بوردیو، پیر1390. تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمهی حسن چاوشیان، تهران، ثالث.
× تنهایی، حسین ابوالحسن و شمسی خرمی. «بررسی رابطه جامعه شناختی باورهای دینی و سبک زندگی بر اساس نظریه و روش گافمن، مطالعه موردی کرمانشاه، سال 1388»، پژوهش اجتماعی، سال سوم، ش6، (بهار 1389).
× توکلی، مهناز 1382. بررسی ویژگیهای دو نسل در چارچوب نظام ارزشی]مجموعه مقالات[، نگاهی به پدیده گسست نسلها، به اهتمام علیاکبر علیخانی، تهران، پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
× جلیلوند، شیرین. بررسی و مقایسه نگرش مادران و دختران نسبت به ارزشهای اجتماعی، (پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرکز) 1376.
× خادمیان، طلیعه 1387. سبک زندگی و مصرف فرهنگی؛ مطالعهای در حوزه جامعه شناسی فرهنگی و دیباچهای بر سبک زندگی فرهنگی ایرانیان، تهران، جهان کتاب.
× خادمیان، طلیعه و نیره مبارکی فرد. «بررسی جامعه شناختی علل تاثیر تبلیغات بر میزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال)»، جامعه شناختی مطالعات جوانان، سال دوم، ش5، (بهار 1391).
× زارع، بیژن و ابوالفضل اصل روستا. بررسی ارزشهای اجتماعی دو نسل والدین و فرزندان درباره معیارهای انتخاب همسر در شهر هشتگرد، (پایاننامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه تربیت معلم) 1384.
× ساروخانی، باقر (1375)، «درآمدی بر دایرهالمعارف علوم اجتماعی»، تهران: انتشارات کیان.
× عسکری ندوشن، عباس، محمدجلال عباسی شوازی و رسول صادقی. «مادران، دختران و ازدواج (تفاوتهای نسلی در ایدهها و نگرشهای ازدواج در شهر یزد»، مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان)، دوره یازدهم، ش44 (مسائل دختران)، (1388).
× فاضلی، محمد. 1382. مصرف و سبک زندگی، تهران، صبح صادق.
× _____. «جامعه شناسی مصرف موسیقی»، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال اول، ش4، (1384).
× فردرو، محسن و شهناز صداقت زادگان. «پایگاه اقتصادی اجتماعی و مصرف کالاهای فرهنگی»، فرهنگ عمومی، ش 23و22، (بهار و تابستان 1379).
× کاظمی، عباس. «مصرف وسیله فهم جامعه مدرن: سه پارادایم در مطالعات مصرف فرهنگی»، سرمایه، (فروردین 1385).
× کلانتری، عبدالحسین، ولیاله رستمعلی زاده و اعظم نسیم افزا. «تحصیلات و مصرف فرهنگی در شهر تهران»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره دوم، ش1، (1392).
× محمدی، سیده عقیله. «رابطه سبک زندگی و نگرش هویت جنسیتی در بین دو نسل مادران و دختران»، پژوهشنامه رسانه: ویژه سبک زندگی، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، ش11، (1386).
× معیدفر، سعید. «درگیر گسست فرهنگی هستیم»، سپیده دانایی، سال سوم، ش27، (شهریور 1388).
× نوروزی، سجاد. «مصرف فرهنگی و طرح چند مساله»، مثلث، ش13، (آبان 1388).
× وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 1381. رفتارهای فرهنگی ایرانیان، تهران، شورای سیاستگذاری پژوهشهای ملی، دفتر طرح های ملی، پژوهش ملی.