اشتراوس، انسلم و جولیت کربین، ۱۳۹۰. مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریهزمینهای. ترجمهی ابراهیم افشار، تهران: نشرنی.
افراسیابی، حسین، حامد سیارخلج و کاوه شکوهیفر. «عوامل مرتبط با مدگرایی در بین جوانان شهر یزد»، جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 7، ش 1، (1395).
باکاک، رابرت، 1381. مصرف، ترجمهی خسرو صبری، تهران: شیرازه.
پاسبانی، ابوالفضل و محمود متوسلی. «مصرف تظاهری در آرای تورستین وبلن و موضوع پسانداز»، تحقیقات اقتصادی، ش 98، (1391).
حاجیزادهمیمندی، مسعود و فریدون یوسفی. «بررسی عوامل اجتماعی مرتبط با فرهنگ مصرف در میان زنان شهر یزد»، مطالعات راهبردی زنان، س 16، ش 61، (1392).
حبیبپورگتابی، کرم و زرنوش بابایی همتی. «مصرف نمایشی خرید در بین خانوادههای شهر تهران (مطالعهی موردی مناطق 1، 7 و19)»، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، دوره 19، ش 73، (1395).
دیلینی، تیم، 1387. نظریههای کلاسیک جامعهشناسی، ترجمهی بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی، تهران: نشرنی.
ذکایی، محمدسعید، ابوتراب طالبی و علی انتظاری. «مفهومسازی سبک زندگی فرهنگی»، جامعهپژوهشی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 8، ش 1، (1396).
· رسولی، محمدرضا. «بررسی مؤلفههای سبک زندگی در تبلیغات تجاری تلویزیون»، تهران: مرکز تحقیقات مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، اداره کل مطالعات رسانهها و ارتباطات، (1382).
روشن، رضا، مصیب پهلوانی و محمدنبی شهیکیتاش. «بررسی اثر شکلگیری عادات، دیرپایی کالاهای بادوام و چشموهمچشمی در مصرف بین دورهای خانوارهای ایرانی با استفاده از روش گشتاورهای تعمیمیافته»، سیاستگذاری اقتصادی، س 5، ش 10، (1392).
رهبرقاضی، محمودرضا و امین کوشکی. «نقش جنسیت در مصرفگرایی سیاسی شهروندان»، زن در توسعه و سیاست، دوره15، ش1، (1396).
ﺯﺍﻫﺪﺯﺍﻫﺪﺍﻧﻲ، ﺳﻌﻴﺪ و ﻣﺮﻳﻢ ﺳﺮﻭﺵ. «ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻣﺼﺮﻑ ﻭ ﻫﻮﻳﺖ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺷﻬﺮﻱ؛ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺷﻴﺮﺍﺯ»، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ، س4، ﺵ 11، (1387).
سعیدی، علیاصغر. «جامعه مصرفی و جوانان»، مطالعات جوانان، س1، ش 5، (1382).
شویره،کریستیین و اولیویه فونتن، 1385. واژگان بوردیو، ترجمهی مرتضی کتبی، تهران: نشرنی.
عسکریندوشن، عباس، سیدعلیرضا افشانی، راضیه ذاکریهامانه و سمیه عسکریندوشن. «تمایلات مصرفی زنان در شهر یزد»، زن در توسعه و سیاست، دوره 9، ش 1، (1390).
غلامی، یوسف و نسترن خلجی. «سنجش تأثیرات متغیرهای اجتماعی-اقتصادی بر مصرفگرایی شهروندان (نمونه موردی: شهرکاشان)»، پژوهش و برنامهریزی شهری، س8، ش29، (1396).
فاضلی، محمد، 1382. مصرف و سبک زندگی، تهران: صبح صادق.
فردرو، محسن و شهناز صداقتزادگان، 1387. پایگاه اقتصادی-اجتماعی و مصرفکالاهای فرهنگی، تهران: زهد.
فعالی، محمدتقی. «پیر بوردیو»، طعم زندگی، س1، ش2، (1395).
فلیک، اووه (1391). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمهی هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
کرسول، جان (1391). روش و طرح تحقیق کیفی، انتخاب از میان پنج رویکرد، ترجمهی طهمورث حسنقلیپور، اشکان الهیاری و مجتبی براری، تهران: نگاه دانش.
کلاکی، حسن. «نظریهی بنیادی بهمثابه روش نظریهپردازی»، پژوهشنامه فرهنگی، دوره 3، ش 6، (1388).
کمالی، افسانه و لعیا خودکاری. «بررسی مصرف متظاهرانه و عوامل موثر بر آن در شهر تهران»، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س10، ش37، (1393).
کوزر، لوئیس، 1385. زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران: علمی.
نش، کیت، 1384. جامعهشناسی سیاسی معاصر، جهانیشدن سیاست، قدرت، ترجمهی محمدتقی دلفروز، تهران: کویر.
وبلن، تورستین، 1380. نظریهی طبقه تنآسا، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نشرنی.
وزیری، هاجر، حسین بهروان و علی یوسفی. «مصرف نمایشی پوشاک و عوامل مؤثر بر آن (مورد مطالعه: دانشآموزان دبیرستانی شاهرود نمونه)»،
علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علومانسانی دانشگاه فردوسی مشهد، س 9، (1391).
Charmaz, K. (2008). Grounded Theory as an Emergent Method, hand book of emergent method, Edited by Hesse-Biber, Sharlene Nagy and Patricia Leavy, New York, Division of Guilford publication.
Hudders, Liselot. & M. Pandelaere & P. Vyncke. "Consumer meaning making the meaning of luxury brands in a democratized luxury world", International Journal of Market Research, 55(3), (2013).
Zheng, X. & E. Baskin & S. Peng. "Feeling inferior, showing off: The effect of nonmaterial social comparisons on conspicuous consumption", Journal of Business Research, 90, (2018).
Wang, Y. & V. Griskevicius. "Conspicuous consumption, relationships, and rivals: Women's luxury products as signals to other women". Journal of Consumer Research, 40 (5), (2013).