× افهمی،
بنفشه و
حمیدرضا آقامحمدیان شعرباف. «بررسی عوامل مؤثر بر گرایش به ماهواره و تأثیر آن بر باورها و رفتارهای دینی مردم مشهد»،
مطالعات تربیتی و روانشناسی، ش2، (1386).
× اینگلهارت، رونالد 1373. تحول فرهنگی در جامعه پیشرفته صنعتی، ترجمهی مریم وتر، تهران، کویر.
× بختیاری، حسن و حسن فرخی. «بررسی رابطه برنامههای شبکههای ماهوارهای تلویزیونی و هویت دینی جوانان»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال 20، دوره جدید، ش 15، (1391).
× بذرافشان، جواد و عیسی رفیعیکتهتلخ. «بررسی تأثیر فضای مجازی بر هویت دینی جوانان روستایی (مطالعه موردی: دهستان بالارخ تربت حیدریه)»، شناسنامه علمی، دوره 10، ش17، (بهار 1392).
× پترسون، مایکل و دیگران 1376. عقل و اعتقاد دینی (درآمدی بر فلسفه دین)، ترجمهی احمد نراقی و ابراهیم سلطانی، تهران، طرح نو.
× ریتزر، جورج 1388. نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران، علمی.
× ساروخانی، باقر 1388. جامعهشناسی ارتباطات، تهران، اطلاعات.
× سپنجی، امیرعبدالرضا و حسینعلی افخمی. «دین و نظریههای تأثیر رسانه؛ کنکاشی در متون موثق اسلامی و نظریههای رسانهای»، نامه صادق، سال 15، ش 1، (1387).
× سراجزاده، حسین و مهناز توکلی. «بررسی عملیاتی دینداری در پژوهشهای اجتماعی»، نامه پژوهش، ش20 و21، (1380).
× سورین، ورنر و جیمز تانکارد 1386. نظریههای ارتباطات، ترجمهی علیرضا دهقان، تهران، دانشگاه تهران.
× سیدمن، استیون 1388.کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمهی هادی جلیلی، تهران، نی.
× طالبان، محمدرضا 1379. بررسی تجربی دینداری نوجوانان کشور، دفتر توسعه و برنامهریزی امور پرورشی وزارت آموزش و پرورش.
× ----------. «تعهد مذهبی و تعلق سیاسی»، نامه پژوهش، سال 5، ش 21 و20، (1380).
× قاسمی، وحید ، صمد عدلی پور و مسعود کیانپور. «تعامل در فضای مجازی شبکههای اجتماعی اینترنتی و تأثیر آن بر هویت دینی جوانان، مطالعه موردی فیس بوک و جوانان شهر اصفهان»، دین و ارتباطات، سال 19، ش2، پیاپی 42، (1392).
× کاستلز، مانوئل1380. عصر اطلاعات، ظهور جامعه شبکهای، ترجمهی احمد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران، طرح نو.
× کرایب، یان 1388. نظریه اجتماعی مدرن از پارسونز تا هابرماس، ترجمهی عباس مخبر، تهران، آگه.
× کوهی، کمال و محمد عباسزاده. «بررسی تأثیر رسانههای داخلی و خارجی بر میزان پایبندی به سبک زندگی دینی در بین شهروندان 15-65 ساله شهر تبریز»، پژوهشهای راهبردی امنیت و نظم اجتماعی، سال 3، ش 7، (1393).
× گنجی، محمد. «تبیین وضعیت دینداری دانشجویان دانشگاه اصفهان»، (پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان)، (1383).
× لاریجانی، علی و مجید ملکیتبار. «بررسی راهبردی - امنیتی تأثیرات ماهواره بر باورهای جوانان مطالعات دفاعی استراتژیک»، مطالعات دفاعی استراتژیک، ش 29، (1386).
× مککوئیل، دنیس 1382. درآمدی بر نظریههای ارتباطات جمعی، ترجمهی پرویز اجلالی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
× ________ 1385. مخاطبشناسی، ترجمهی مهدی منتظرقائم، تهران، دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
× ملکیتبار، مجید. «بررسی تأثیرات ماهواره بر باورها و ارزشهای دینی و عقیدتی جوانان با تکیه موردی بر شهر تهران»، نگرش راهبردی، ش85 و 86، (1386).
× مهدیزاده، سید محمد. «مطالعات فرهنگی: رهیافتی انتقادی به فرهنگ و جامعه نو»، رسانه، سال 11، ش1، (بهار 1379).
× میرزایی، خلیل 1389. طرح و پایاننامهنویسی، تهران، جامعهشناسان.
× ونتر، بری 1384. روشهای تحقیق رسانهای، ترجمهی مینو نیکو، تهران، اداره کل پژوهشهای سیما.
× همیلتون، ملکم 1377. جامعهشناسی دین، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران، تبیان.
× ----- 1381.
جامعهشناسی دین، ترجمهی محسن ثلاثی، تهران، تبیان.
Ø Christiano, K. J., Religiosity, in "International Encyclopedia of the Social and Behaviorial Sciences", Neil Smelser & Paul Baltes (ed.), Elsevier Science Ltd, vol.19, (2001).
Ø Habermas, J. 1989. The Structural Transformation of the Public Sphere, Cambriidge: The MITP.
Ø Laughey, Dan 2007. Key Themes in Media Theory, McGraw Hill Publication.
Ø King, Morton & Richard Hunt, "Measuring the Religious Variable: Final Comment", Journal for the Scientific Study of Religion, 29 (4), (1972).
Ø Tomlinson, John 1999. Globalization and Culture. University of Chicago Press.
Ø Pinsky, M.l. 2001. The Gospel According to The Simpsons: The spiritual life of the world’s most animated family. Louisville, KY: Westminster John Knox.
Ø Primiano, L.N. 2001. Oprah, Phil, Geraldo, Barbara, and things that go bump inthe night. In E.M. Mazur, & K. McCarthy. (2001). Godin the details:American religion in popular culture. New York, NY: Routledge.
Ø Siegler, E. 2001. God in the box. In E. M. Mazur, & K. McCarthy. (2001). God in the details: American religion in popular culture. New York, NY:Routledge.
Ø Park Jin Kyu 2006. Media, Religion, and Culture in Contemporary Korea: Production and Reception of Religious Symbolism in a Daily TV Serial, A thesis submitted to the Faculty of the Graduate School of the University of Colorado in partial fulfillment of requirement for the degree of Doctor of Philosophy School of Journalism and Mass Communication
Ø Hjarvard Stig, "َThe mediatisation of religion: Theorising religion, media and social change",
Culture and Religion: An Interdisciplinary Journal, Volu 12,
Issue 2, (2011).
Ø Abdi Zeinab, "Investigation of the Role and Impact of Mass Media (with emphasis on TV) on Religious and National Identity of Iranian Youth", International journal of advanced business and management, Vol. 1, Issue 2,(2014).