@article { author = {Razavi, sayed ali mohammad and keyanpoor, masuod and aghababaei, ehsan}, title = {Women and experiencing virtual emotions (Qualitative Study on the Emergence and Expression of Virtual emotions of Girls in Qom City)}, journal = {Women's Strategic Studies}, volume = {20}, number = {77}, pages = {61-86}, year = {2017}, publisher = {Women and Family's Socio-Cultural}, issn = {2008-2827}, eissn = {2538-404X}, doi = {10.22095/JWSS.2017.59714}, abstract = {Cyberspace is a platform for interactions and interactions to express feelings among users, including girls, which provides different capabilities for their roles and social relationships. Based on this, it is important to understand how these interactions are formed and the expression of virtual emotions. Therefore, this research by introducing a qualitative approach and methodology of phenomenology describes the nature of the experience of the virtual life of girls' emotions and the process of its expression and expression in cyberspace. The studied population includes girls in Qom who spend at least four hours a day with virtual space and are considered to be high-income users. Data were collected through purposeful sampling and in-depth interview with 15 people and analyzed using the six-stage phenomenological analysis method based on Van Manen's method. Data analysis shows that the biological experience of virtual emotions in girls is shaped in two levels of mentalization and objectivity. As girls enter the cyberspace, they experience a kind of spoofing of real emotions, and in the meanwhile they invariably invoke socialization of their emotions. The results showed that they tended to interact extensively with their ideas and networking their feelings and chose a kind of self-discovery in virtual communication for their emotions, and eventually by matching the effects of their feelings into the real environment, a kind of adherence and continuity Grab virtual feelings with the real world.}, keywords = {emotions,Cyberspace,objectification,mentality,Phenomenology}, title_fa = {زنان و تجربه احساسات مجازی (مطالعه کیفی چگونگی بروز و ابراز عواطف مجازی دختران شهر قم)}, abstract_fa = {فضای مجازی بستری برای تعاملات و کنش‌های متقابل برای ابراز احساسات میان کاربران و از جمله دختران است که قابلیت‌های متفاوتی را برای نقش‌ها و مناسبات اجتماعی آنها فراهم می‌کند. بر همین اساس شناخت چگونگی شکل‌گیری این تعاملات و ابراز احساسات مجازی مهم است. این پژوهش با اتخاذ رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی به توصیف چیستی و چگونگی تجربه‌ی زیسته‌ی احساسات مجازی دختران و فرآیند بروز و ابراز آن در فضای مجازی می‌پردازد. جامعه‌ی مطالعه شده شامل دختران شهر قم است که حداقل چهار ساعت از شبانه روز را با فضای مجازی سپری می‌کنند و تحت عنوان کاربران پرمصرف تلقی می‌شوند. داده‌ها از طریق نمونه‌گیری هدفمند و مصاحبه‌ی عمیق با 15 نفر جمع‌آوری و با استفاده از روش تحلیل پدیدارشناسی شش مرحله‌ای مبتنی بر روش ون مانن تحلیل شد. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که تجربه‌ی زیست شده‌ی احساسات مجازی دختران در دو سطح ذهنی و عینی شدن احساس شکل می‌گیرد؛ به گونه‌ای که دختران با ورود دختران به فضای مجازی، به نوعی از فضای واقعی جدا می‌شوند و به صورت پنهانی و با تمایل به استفاده از مفاهیم و قالب‌های غیر دیداری احساسات خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند. نتایج نشان داد، آنها با تصاویر و محتوای تبادل شده همذات پنداری می‌کنند و چنان در فضای شبکه غرق می‌شوند که با کنشگران دیگر احساس صمیمت می‌کنند و درونیات غیرقابل انتشار خود را برای دیگران افشا می‌کنند. این وضعیت برای آنها چنان است که حتی بعد از ورود به فضای واقعی احساس حضور در فضای مجازی را دارند. به توصیف چیستی و چگونگی تجربة زیستة احساسات مجازی دختران و فرایند بروز و ابراز آن در فضای سایبر می‌پردازد. جامعة مطالعه شده شامل دختران شهر قم است که حداقل چهار ساعت از شبانه روز را با فضای مجازی سپری می کنند. داده ها از طریق نمونه گیری هدفمند و مصاحبة عمیق با 15 نفر، جمع آوری و با استفاده از روش تحلیل پدیدارشناسی روش ون مانن، تحلیل شد. تحلیل داده ها نشان می دهد که تجربة زیسته احساسات مجازی دختران در دو سطح ذهنی و عینی احساس شکل می گیرد. به گونه‌ای که با ورود دختران به فضای مجازی، آنها به نوعی از فضای واقعی جدا می‌شوند و به صورت پنهانی و با تمایل به استفاده از مفاهیم و قالبهای غیر دیداری به انتشار احساسات خود در فضای مجازی می‌پردازند. نتایج نشان داد آنها با تصاویر و محتوای مورد تبادل همذات پنداری می‌کنند و چنان در فضای شبکه غرق می‌شوند که با کنشگران دیگر احساس صمیمت می‌نمایند و درونیات غیرقابل انتشار خود را برای دیگران افشا می‌کنند. این وضعیت برای آنها چنان است که حتی بعد از ورود به فضای واقعی احساس حضور در فضای مجازی را دارند.}, keywords_fa = {"احساسات","فضای مجازی","عینی شدن","ذهنی شدن","پدیدارشناسی"}, url = {https://www.jwss.ir/article_120051.html}, eprint = {https://www.jwss.ir/article_120051_cfaf91829c130c6511ea0dbb52d44921.pdf} }