× اسماعیلزاده، مریم (1394)، مصرف نمایشی زنان در مناسک تعامل: مطالعه کنشهای مصرفی زنان شهر رشت، (پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان، به راهنمایی حمید عباداللهی و استاد مشاور: حسن چاوشیان).
× باکاک، رابرت و کنت تامپسون، 1393. درآمدی بر فهم جامعهی مدرن: اشکال اجتماعی و فرهنگی مدرنیته، گروه مترجمان، تهران: آگه.
× حبیبپور گتابی، کرم و زرنوش باباییهمتی.«مصرف نمایشی خرید در بین خانوادههای شهر تهران،مطالعه موردی مناطق 7،1 و 19»، مطالعات راهبردی زنان،دورهی نوزدهم،ش 73،(پاییز 1395).
× خبرگزاری تسنیم (1395)، میزان دریافت و انتظار وام ازدواج، به آدرس: http://tn.ai/1221590.
× خدادادیسنگده جواد، جواد نظری، علیمحمد احمدی، جعفر خدابخش حسنی. «شناسایی شاخصهای ازدواج موفق: مطالعهای کیفی و اکتشافی»، مطالعات جوانان، ش 25، (پاییز 1393).
× ذکایی، محمدسعید، 1391. فراغت، مصرف و جامعه؛ گفتارهایی انتقادی، تهران: تیسا.
× رازقی نصرآباد،حجیه بیبی و لیلا فلاحنژاد.«تفاوتهای نسلی ارزش ازدواج»، مطالعات راهبردی زنان،دورهی نوزدهم،ش 75،(بهار 1396).
× رستگار، یاسر. مطالعهی جامعهشناختی در باب آیینهای مصرفی (بررسی و تفسیر رفتارهای مصرفگرایانه در مراسم ازدواج شهر اصفهان)، (پایاننامه دکترا، به راهنمایی علی ربانی، استاد مشاور: محمدتقی ایمان)، (1393).
× ریتزر، جورج، 1389. مبانی نظریه جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمهی شهناز مسمیپرست، تهران: ثالث.
× ساروخانی، باقر، 1390. مقدمهای بر جامعهشناسی خانواده، تهران: سروش.
× صدرالاشرافی، مسعود، اژدر شمخانی، مجید یوسفی افراشته. «شناسایی عوامل مؤثر بر ازدواج آسان از دیدگاه دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور مرکز رزن»، مهندسی فرهنگی، سال هفتم، ش69 و 70، (مهر و آبان1391).
× طیبینیا، موسی. «میزان تمایل جوانان به ازدواج و شناسایی موانع و مشکلات آن»، جامعهشناسی مطالعات جوانان، دوره 5، ش 16، (زمستان 1393).
× فکوهی، ناصر، 1386. تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی. تهران: نی.
× فیاضی، مرضیه، مناسک ازدواج و فرهنگ مصرف، مقایسهی مناسک ازدواج دو نسل از ساکنان شهر رشت با تکیه بر مفهوم فرهنگ مصرف.( پایاننامه کارشناسی ارشد) ، بهراهنمایی دکتر حسن چاوشیان،( گیلان، دانشگاه گیلان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 1392).
× مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۲). طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان، گزارش کارشناسی.
× مقدسجعفری، محمدحسن و علی یعقوبیچوبری. «تغییرات، ویژگیها و موانع ازدواج در استان گیلان با تأکید بر شهرستان رشت»، نامه انجمن جمعیتشناسی ایران، دوره 1، ش 1، (زمستان 1385).
× مهربانی، وحید. «نظریه اقتصادی ازدواج بهینه»، مدلسازی اقتصادی، دوره 10، ش 1، (بهار1395).
× نیازی، محسن، محسن شاطریان، الهام شفائیمقدم. «بررسی نقش عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مؤثر در نگرش منفی به ازدواج (مطالعه موردی شهروندان شهرستان کاشان)»، جامعه پژوهی فرهنگی، سال ششم، ش 2، (تابستان 1394).
×وبلن، تورستین، 1386.
نظریهی طبقه تنآسا، ترجمهی فرهنگ ارشاد، تهران: نی.
ØArnold, E., L. Price, & G Zinkhan, 2004. Consumers. New York: McGraw-Hill/Irwinh.
ØBecker, G. S. 1974. A theory of marriage. In Economics of the family: Marriage, children, and human capital. University of Chicago Press.
ØBell, Catherine 1997. Ritual: Perspectives and Dimensions. New York: Oxford University Press.
ØBell, Q. 1992. On Human Finery. London: Allison and Busby.
ØBlakely, K. “Busy brides and the business of family life: The wedding-planning industry and the commodity frontier”. Journal of Family Issues, 29(5), (2008).
ØBoden, S. “Superbrides: wedding consumer culture and the construction of bridal identity”.
Sociological research online, 6(1), (2001).
Ø Boden, S. 2005. Consumerism, romance and the wedding experience. Germany, Berlin/Heidelberg: Springer.
Ø Bourdieu, P. 1984. Distinction: A social critique of the judgement of taste. Cambridge, Massachusetts: Harvard university press.
ØBurdett, K., M., Dong, L., Sun, & R. Wright, “Marriage, Markets, and Money: A Coasian Theory of Household Formation”. International Economic Review, 57(2), (2016).
ØHsieh, H. F., & S. E. Shannon, “Three approaches to qualitative content analysis”.
Qualitative health research, 15(9), (2005).
Ø Ilmonen, K., P., Sulkunen, K., Rahkonen, J., Gronow, A., Noro, & A.Warde, (Eds.). 2010. A social and economic theory of consumption. Germany, Berlin/Heidelberg: Springer.
ØMisharina, G. “Funeral and Magical Rituals among the Komi”. Folklore: Electronic Journal of Folklore, (47), (2011).
ØMyers, J. E., J., Madathil, & L. R. Tingle, “Marriage satisfaction and wellness in India and the United States: A preliminary comparison of arranged marriages and marriages of choice”.
Journal of Counseling & Development, 83(2), (2005).
Ø Neuendorf, K. A. 2016. The content analysis guidebook. California: Sage.
ØRook, D. W. “The ritual dimension of consumer behavior”. Journal of Consumer Research, 12(3), (1985).