@article { author = {babaeifard, Asadollah and mansorian ravandi, fatemeh and zolfaghari, nafiseh}, title = {The investigation of Socio-Cultural Factors affecting the Body Management among Women in Kashan}, journal = {Women's Strategic Studies}, volume = {18}, number = {71}, pages = {59-83}, year = {2016}, publisher = {Women and Family's Socio-Cultural}, issn = {2008-2827}, eissn = {2538-404X}, doi = {10.22095/jwss.2016.33829}, abstract = {This study aims to identify Social and Cultural factors affecting the Body Management among Women in Kashan. Thus, by using the ideas of the experts, such as Bourdieu, Goffman and Featherstone, formulate hypotheses and using Survey Method and Questionnaire, studied 320 women.The findings of the present study, that was aimed to test hypotheses about the relationship between the variables of the research, indicated that it was parallel to the increase in the Use of Media, Social Capital, Cultural Capital, Religious Beliefs and Social Acceptance, women tendency to the Body Management increases. Results of Regression Analysis suggest that Religious Beliefs, The use of Media and Social Acceptance variables have explained about 49 percent of Body Management changes among women. Also, Path analysis shows that the variables of Religious Beliefs and The use of Media have the most direct positive impact on women's attention to the Body Management. As a result, we see that Kashsn women, regardless of their intellectual and religious orientation, have gravitated to the Body Management. In this context, the impact of rising Global Communications and access to New Communication and Information Channels also caused a range Cultural Change in different Groups and the various strata of society, especially among women.}, keywords = {The use of Media,religious beliefs,Social Acceptance,Social Capital,Cultural capital,Body Management}, title_fa = {عوامل اجتماعی - فرهنگی مؤثر در مدیریت بدن در میان زنان شهر کاشان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف شناسایی متغیرهای اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار در مدیریت بدن زنان شهر کاشان انجام شده است. از این رو، با بهره گیری از نظریات صاحب نظرانی همچون بوردیو، گافمن و فدرستون، فرضیات پژوهش را تدوین کرده و با روش پیمایشی و ابزار پرس شنامه 320 نفر از زنان را بررسی کرده است. یافته های حاصل از آزمون فرضیات درباره ی رابطه ی بین متغیرها نشانگر آن است که به موازاتِ افزایش میزان استفاده از رسانه های ارتباط جمعی، سرمایه ی اجتماعی، سرمایه ی فرهنگی، باورهای مذهبی و پذیرش اجتماعی، توجه زنان به مدیریت بدن افزایش پیدا می کند. نتایج تحلیل رگرسیون نیز بیانگر آن است که متغیرهای باورهای مذهبی، رسانه های ارتباط جمعی و پذیرش اجتماعی توانسته اند حدود 49 درصد از تغ ییرات مدیریت بدن در بین زنان را تبیین کنند. همچنین، نتایج تحلیل مسیر نشان می دهد که متغیرهای باورهای مذهبی و استفاده از رسانه ها بیشترین تأثیرِ مستقیمِ مثبت را در توجه زنان به مدیریت بدن داشته اند. بر این اساس ملاحظه می شود که زنان شهر کاشان، گذشته از گرایش فکری و مذهبیِ خود، به سمت مدیریت بدن گرایش پیدا کرده اند. در این زمینه، تأثیر افزایش ارتباطات جهانی و دسترسی به مجاری نوین ارتباطی و اطلاعاتی نیز موجب تغ ییرات فرهنگی وسیعی در گروه ها و اقشار مختلف جوامع به ویژه در میان زنان، شده است.}, keywords_fa = {استفاده از رسانه ها,باورهای مذهبی,پذیرش اجتماعی,سرمایه ی اجتماعی,سرمایه ی فرهنگی,مدیریت بدن}, url = {https://www.jwss.ir/article_33829.html}, eprint = {https://www.jwss.ir/article_33829_919e5194879cc427adf83a60ac480af3.pdf} }