@article { author = {masoudi, Hamid and Noghani, Mohsen and Behravan, Hossein}, title = {Wedding formalities ceremony; Conspicuous Consumption of marriage rituals}, journal = {Women's Strategic Studies}, volume = {20}, number = {79}, pages = {87-114}, year = {2018}, publisher = {Women and Family's Socio-Cultural}, issn = {2008-2827}, eissn = {2538-404X}, doi = {10.22095/JWSS.2018.81511}, abstract = {Marriage rituals are cultural phenomena that should be viewed from economic approach. Wedding rituals are becoming wider and more complex every day. The purpose of this paper is social analysis of Wedding Formalities Ceremony (WFC). The research methodology was qualitative content analysis of web page messages. These messages were sent by girls about marriage. The resaults show that most messages are based on ceremony offer, challenges of formalities, regret of the lack of formalities, reduction of the main marriage ceremony challenges, and increase in the quality of the visual presentation. WFC includs conspicuous consumption of marriage rituals in today's society. Marriage rituals are expanding. The group agrees and opposes the WFC. Some people have formalities to plan marriage and some are worry about it. It is important to hold the content of formalities while performing formalities. Formalities are seen as the signs of demonstrative consumption as well as the logical planning.}, keywords = {Wedding Formalities Ceremony,Marriage,Wedding,Conspicuous consumption}, title_fa = {مراسم پیش‌کاری؛ نمود مصرف نمایشی مناسک ازدواج}, abstract_fa = {مناسک ازدواج با رویکردی فرهنگی امروزه به سمت مناسک اقتصادی رفته است و روز‌به‌روز گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. هدف از اجرای این پژوهش تحلیل اجتماعی مراسم نوظهور در مناسک ازدواج یعنی مراسم پیش‌کاری است. روش اجرا، تحلیل محتوای کیفی پیام‌های منتشرشده در صفحات اینترنتی معرفی این مراسم است. در این پیام‌ها مخاطبین که اغلب دختران در شرف ازدواج هستند، به بررسی ابعاد مختلف این پدیده پرداخته‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد که بیشترین پیام‌ها بر محورهایی همچون پیشنهاد برگزاری مراسم، چالش‌های برگزاری مراسم پیش‌کاری، حسرت از عدم برگزاری، کاهش چالش‌های مراسم اصلی ازدواج و همچنین افزایش کیفیت مصرف نمایشی مراسم عروسی می‌باشد. با بررسی این پیام‌ها این نتیجه عاید می‌شود که، مراسم پیش‌کاری، نشانه‌ای نوپدید از مصرفی‌شدن مناسک ازدواج در جامعه امروز دارد و این خود گواهی بر گسترده‌شدن مناسک ازدواج نسبت به نسل‌های گذشته دارد. در مناسک عروسی گروهی موافق یا مخالف مراسم پیش‌کاری هستند، از بین افراد موافق برخی با انگیزه برنامه‌ریزی و برخی با انگیزه کاهش نگرانی به اجرای آن می‌پردازند و به محتوا و شیوه‌ی اجرای آن اهمیت داده و یا یک عروسی خوب را انتظار دارند و یا اینکه به دنبال یک نمایش مناسب هستند. در مجموع، رویکرد مصرف نمایشی یا برنامه‌ریزی منطقی مؤید مراسم پیش‌کاری است.}, keywords_fa = {عروسی پیش‌کاری,عروسی فرمالیته,مناسک مصرفی,مصرف نمایشی}, url = {https://www.jwss.ir/article_120072.html}, eprint = {https://www.jwss.ir/article_120072_2b4b44cbaf9586b4b8f79464b2df0452.pdf} }